Pagina's

dinsdag 15 maart 2011

C&A strikt Jort Kelder

Jan binnenkort in "Jort"?
Vilvoorde Morgen start modeketen C&A een nieuwe advertentiecampagne waarin Jort Kelder de hoofdrol gaat vertolken. C&A wil hiermee een publiek bereiken dat nu nog de winkels links laat liggen. Het gaat een nieuwe business en smart casual line uitbrengen onder het subbrand "Jort".

Jort Kelder vertelt op zijn website over het hoe en waarom van zijn keuze voor C&A:

1: Ik kom er al jaren. Nee niet voor pakken en overhemden maar om aapjes te kijken, een heimelijk genoegen van mij.
2: Ze zijn trots, stoer en stug. Hou ik van. In de tijd dat ik nog aan de touwtjes trok bij mijn oude liefde de Quote was het altijd een sport om het vermogen van de Brenninkmeijertjes zo overtuigend mogelijk uit de duim te zuigen voor de Quote 500, aangezien ze zelf hoegenaamd niets los laten.
3. Ik wil Nederland mooier maken. Als ik mij op straat vertoon, wordt ik altijd enigszins bedroefd van het weinig zinneprikkelende prêt-à-porter waar de Nederlandsche man zich in pleegt te vertonen. Door mijn merk te verbinden aan C&A wordt stijl nu ook bereikbaar voor de minder bedeelde talentlozen die niettemin toonbaar over straat willen.

De überkakker laat overig-nieuws.nl weten dat hij niet bang is dat zijn onafhankelijkheid als journalist gecompromitteerd wordt door zijn werk voor C&A. Kelder: "Ach weet u, dat etiketje journalist ligt al behoorlijk onder het stof. Mijn uitgavenpatroon is van een dusdanige omvang dat ik dat niet meer bij elkaar weet te schrijven. Gelukkig zijn er nog de tv-dingetjes en de spreekbeurten waar de schadeloosstellingen mij op laten we zeggen, vier keer Balkenende brengen. Een reclametje meer of minder (Asperion, Suit Supply red.), maakt dan ook niet meer uit. Maar ik ga u nu afbreken want ik moet naar Breda voor een klusje bij General Motors. Heeft u trouwens het business pakket van de Insignia al gezien?"