Close-up van Naomi Campbell (foto:Cacetudo) |
Aanleiding was een advertentie-campagne terug, waarin supermodel Naomi Campbell wordt vergeleken met een stuk Bliss melkchocolade. De slogan "Move over Naomi, there's a new diva in town" heeft het Engelse stijlicoon diep geraakt. In haar aanklacht gaf ze aan dat ze niet wenste te worden geassocieerd met chocola.
Cadbury's toonde zich in aanloop van het kort geding schuldbewust en heeft besloten de campagne aan te passen. Guy Norman, die optreedt als jurist voor Cadbury geeft uitleg: Norman: "We beseffen nu ook dat de vergelijking van Campbell met een stuk melkchocola enigszins ongelukkig is. Campbell is een mens en zo als een ieder weet zijn mensen niet van chocola gemaakt. Om onze ze campagne meer recht te doen aan de werkelijkheid hebben we besloten om de slogan te veranderen naar 'Naomi, I'm a piece of chocolate but you're a piece of shit!' Hiermee doen we de waarheid namelijk geen geweld aan, aangezien ieder mens een aantal kilo's stront met zich meedraagt. Daarnaast geeft de nieuwe slogan een accuratere kenschets van haar karakter weer."